Fredrik Luhr Dietrichson

Det blir aldri nok kontrabass

Fredrik Luhr Dietrichson
Fredag 10. juli 09:00
TBA
Bilde av Eirik Kristensen
Tekst
Eirik Kristensen

Noen ganger får man bare et tilbud man ikke kan si nei til.

Fredrik Luhr Dietrichson er en bassist som har vært på Mandaljazz flere ganger tidligere, og i år vikarierer han med Liv Andrea Hauge Trio. Men vi får også oppleve ham solo på to forskjellige pop-up konserter. Den senere tiden har han laget en solokonsert for kontrabass som heter “Det er mitt hode, min egen lille klode”. På årets festival får vi oppleve utdrag fra dette verket i artige omgivelser, rundt forbi i Mandal. Det blir et nokså intimt møte med både musikeren og musikken. Verket er et møte mellom komponert og improvisert materiale, med vekt på resonans, tekstur og nærvær. Det er åpent og strukturert, minimalistisk og maskimalistisk, meditativt og urolig - alt på én gang.

Du treffer Fredrik sannsynligvis en eller annen gang i løpet av fredagen, og en eller annen gang i løpet av lørdagen på Mandaljazz. Vær klar!

Nyhetsbrev

Eirik med ropert, jazz

Generalsponsor

Hovedsponsorer

Sponsorer

Offentlig støtte

Samarbeidspartnere